Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Auto "nie jedzie". Zawór overboost

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    520

    Domyślnie Auto "nie jedzie". Zawór overboost

    W końcu po odebraniu auta o blacharza (po 2 miesiącach :/ ) wsiadam do auta staram się rozpędzić, ale auto przyspiesza z prędkością muła mongolskiego i wyskoczyła kontrolka silnika. Więc po powrocie lapek, kabelek i do auta.

    Wyskoczył błąd P1235 - Boost pressure control. Poprzeglądałem to i inne fora i wygląda na to, że problem tkwi w zaworze overboost. Pytaniem jest jaki zawór kombinować. Na pewnym forum (nie alfacholicy.org) napisali, że tylko oryginał z ASO. Ale na tym forum to w ogóle mają dziwne zwyczaje.

    Na Allegro znalezłem oryginał (wg sprzedawcy): overboost org.

    Pchać sie do ASO czy wystarczy ten z allegro? może zna ktoś tego sprzedawce i może potwierdzić oryginalność?

  2. #2
    piotr9008
    Gość

    Domyślnie

    no patrz ! ale się trafiłeś z tym tematem :d słuchaj dzisiaj kupiłem zawór overboost z Fiata (mam na sprzedaż z rachunkiem), ale u mnie się okazało, ze tylko wężyk był przetarty przy turbinie ( mechanik nie zauważył ;/)
    Więc pierwsze co ! sprawdź wężyki prowadzące od overboosta.
    Jak się okaże, że go potrzebujesz, to udeżaj

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    połczyn zdrój
    Auto
    AR 156 1.8 TS AR156 1.9 jtd sportwagon AR166 2.4 175KM
    Postów
    66

    Domyślnie

    Osobiście zmieniałem w tamtym roku zawór na "Pierburga" i śmiga elegancko więc z orginałem nie powinno być problemu. A czyściłeś już go kiedyś?

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    520

    Domyślnie

    Auto mam od pół roku i jak do tej pory silniczek bez zarzutów. Teraz dopiero się jej coś porąbało. Myślisz, że czyszczenie wystarczy?

    Jest jakiś manual jak się za to zabrać?

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Jest kolego w dziale zrób to sam. Sprawdź cewkę, jeśli ona jest uszkodzona to nic nie pomoże.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    520

    Domyślnie

    Wygląda jakby czasami chciała pociągnąć mocniej. Alfa stała prawie 2 miesiące bez odpalenia, może coś się zapiekło z racji nie ruszania. Jutro się przyjrzę, bo dzisiaj po ciemku nie dużo dałem rady zdziałać.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Danek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gdańsk/Debrzno
    Auto
    Alfa Romeo 156 FL 1,9jtdm Była Alfa Romeo 156 2.0TS 2000r.
    Postów
    363

    Domyślnie

    tak jak wyżej pewnie czyszczenie pomoże-bardzo prosta sprawa

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał Złoty Zobacz post
    Jest jakiś manual jak się za to zabrać?
    Jest
    Proszę http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...on_manual.html

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    520

    Domyślnie

    Dzisiaj niestety nic nie porobię, nie dojechałem do domu :/ na lodzie to nawet Q4 pod górkę nie podjedzie. Znowu klepanko mnie czeka i lampa tylna poszła. Pecha jakoś mam na to auto Jutro może będzie lepiej to dojadę do domu. W sobotę się wezmę za zawór.
    dzięki za linka malin.
    Zauważyłem dzisiaj, że auto zaczęło łapać mocy przy ok 2700rpm a przy 3200rpm było czuć, że wróciły koniki, może nie katalogowe 150 ale jednak auto się już nieźle rozpędzało. Było tak przez jakieś 13km i potem znów to samo. Ciężko mu było osiągnąć nawet 3100rpm.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    520

    Domyślnie

    I problem rozwiązany.. nawet czyszczenie nie było konieczne.
    Głupia sprawa, okazało się, że wężyk, który idzie chyba z kolektora dolotowego do zaworku, pękł na łączeniu i overboost nie dostawał informacji o ciśnieniu doładowania. Nożyk i odcięcie uszkodzonego kawałka rozwiązało problem.
    Dzięki wszystkim za pomoc

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-11-2013, 11:31
  2. 4HP20 - trzęsie się auto przy dodawaniu gazu na "N"
    Utworzone przez prasus w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-02-2011, 09:33
  3. Gaz do dechy, auto jedzie "na dwa razy"
    Utworzone przez jair w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-07-2009, 10:17
  4. [145] Auto jakby "zatkane".Przytyka i nie jedzie.
    Utworzone przez Konrado w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 06-09-2008, 02:24
  5. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-09-2006, 11:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory