Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: [156] po zakupie

  1. #1
    przemo_156
    Gość

    Domyślnie [156] po zakupie

    Właśnie kupiłem Alfę 156 i mam kilka pytań
    1- przy cofaniu auto wydaję dziwny dzwięk (buczenie), dzieję się tak tylko po dodaniu gazu, czasami buczy również przy ruszaniu, czy może ktoś mi powiedzieć co to może być?
    2- zawieszenie - póki co nic nie stuka. Dużo się naczytałem na różnych forach na temat wahaczy, tujelek i innych jego elementów oraz na temat ich trwałości. Szczerze, dziwi mnie to trochę, ponieważ w obecnych czasach przy tak zaawansowanej technologii jak jest możliwe , że producent samochodów popełnia takie błędy w konstrukcji auta. Jeżeli zawieszenie jest za delikatne, to wogóle taki model samochodu nie powinnien być wprowadzany na rynek w danym kraju. Samochód jest do jeżdzenia, a nie do wpatrywania się w niego lub poruszana się z prędkością 30 kilometrów na godzinę w mieście (zupełnie przeczy to sportowemu i agresywnemu wizerunkowi marki). Dlaczego na rynku nie pojawiły się metalowe zamienniki dla aluminiowych wahaczy. To jest poprostu śmiechu warte.
    3- Wariator - czy jeżdzenie na wadliwym wariatorze może mieć jakiś negatywny skutek?? Do czego może doprowadzić??
    4- słyszałem, że jednym ze sposobów sprawdzenia stanu silnika jest przyłożenie ręki do wlewu oleju gdy silnik jest na chodzie - jeżeli jest ok to olej nie powinnien chlapać, u mnie chlapie, i usłyszałem opinię, że świadczy to o zużyciu silnika - inny mechanik powiedział, że to zdura, czy ktoś miał jakieś doświadczenia z tego typu diagnozowaniem??

    Dzięki za odpowiedzi.[/b]

  2. #2
    piotr_tk
    Gość

    Domyślnie Re: po zakupie

    [quote="przemo_156"]Właśnie kupiłem Alfę 156 i mam kilka pytań
    ad 1 skąd to buczenie?

    ad. 2 dobrze że nic nie puka, ale zacznie pewnie kiedyś
    3- jak silnik klekocze jak jest zimny to tylko wymiana wariatora pomoże
    4- jest to jeden z szybkich testów ale pewnie nie zawsze skuteczny

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar dobry
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 147 1,6TS(EL147ME), Chrysler 300c 5,7HEMI
    Postów
    196

    Domyślnie

    Ja Pier....... - sorry za określenie, ale jak czytam coś takiego to normalnie nie wiem czy płakać czy się śmiać , oczywiście chodzi mi o punkt 4 no nawet nie wiem jak napisać żeby nie wyło to wulgarne.
    Delikatnie ujmując to ten mechanik co tak poleca to niech się cofnie do ery dużego fiata i poloneza na gaźniku to zrobi furore ale jeśli takie podpowiedzi wali do takiego silnika który zaraz pod korkiem wlewu oleju ma walek rozrządu z krzywkami które się kręcą i siłą rzeczy będą rozchlapywać olej to lepiej do takiego mechanika nie jeździć no sorry za tak drastyczne określenie ale sam jestem mechanikiem i aż mi sie scyzoryk w kieszeni otwiera jak coś takiego słyszę.
    Jeśli chodzi o trwałość zawieszenia to niestety każdy włoski samochód na polskich drogach nie będzie na czele wytrzymałości a to czy jest to aluminium czy coś innego to akurat nie ma żadnego wpływu bo i tak się gumowe elementy najczęściej wyrabiają. Jest teraz od groma zamienników na rynku które raczej do drogich nie należą więc jest coś za coś jak były kiedyś tylko oryginały dwa a niekiedy trzy razy droższe to i wytrzymywały odpowiednio dłużej więc też się nie ma co dziwić że ze spadkiem ceny spada również i jakość.
    Jeśli chodzi o wariator czyli zmieniacz faz rozrządu bo tak się to nazywa to poza klekotem diesla przy odpalaniu jak i w jego agoni przy pracy na wolnych obrotach, to się nie popsuje nic więcej a jego wymianę dobrze jest połączyć razem z wym.. paska rozrządu wtedy jest to prawie jedna robota .
    WWW.TMIN.PL - ELEKTROMECHANIKA, KLIMATYZACJA, WULKANIZACJA(WYM.OPON), ALARMY , AKCESORIA ORAZ CZEŚCI TEL. 501-545-779
    AUTA: jest 147 1,6TS, CHRYSLER 300C
    była 145 1,4TS, 156 2,4jtd, 159 SW Ti 2,4 jtdm Q4, 156 2,5 V6

  4. #4
    adasco
    Gość

    Domyślnie Re: po zakupie

    1- przy cofaniu auto wydaję dziwny dzwięk (buczenie), dzieję się tak tylko po dodaniu gazu, czasami buczy również przy ruszaniu, czy może ktoś mi powiedzieć co to może być?
    A wydech czasem nie burczy?
    2- zawieszenie - póki co nic nie stuka.
    To zacznie
    Jeżeli zawieszenie jest za delikatne, to wogóle taki model samochodu nie powinnien być wprowadzany na rynek w danym kraju.
    Bylo kupic VW....

    3- Wariator - czy jeżdzenie na wadliwym wariatorze może mieć jakiś negatywny skutek?? Do czego może doprowadzić??
    Ponoc moze urwac rozrzad - nie wiem, nie sprawdzalem. Na pewno po wymoienia zauwazysz, ze auto lepiej chodzi. Co prawda innych juz nie ma, ale pros o wariator "pozmianowy". Wyjdziesz na znawce

    4- słyszałem, że jednym ze sposobów sprawdzenia stanu silnika jest przyłożenie ręki do wlewu oleju gdy silnik jest na chodzie - jeżeli jest ok to olej nie powinnien chlapać, u mnie chlapie, i usłyszałem opinię, że świadczy to o zużyciu silnika - inny mechanik powiedział, że to zdura, czy ktoś miał jakieś doświadczenia z tego typu diagnozowaniem??
    To bzdura. Dobry wyczerpal temat. Mozna jeszcze wyjac bagnet - ta sama metoda. Zaproponuj mechanikowi,ktory daje takie rady, ze lepsza metoda jest umoczenie wacka w oleju. Jak zaswedzi, to silnik do remontu.

  5. #5
    kasbak
    Gość

    Domyślnie Re: po zakupie

    Dlaczego na rynku nie pojawiły się metalowe zamienniki dla aluminiowych wahaczy.
    bo aluminium jest trwalsze od stali.

  6. #6
    cysio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał dobry
    każdy włoski samochód na polskich drogach nie będzie na czele wytrzymałości
    Generalnie piękna riposta z twojej strony ale pozwolę sobię na małą poprawkę kolegi.
    Moja 156 70tys na seryjnym wahaczu dolnym prawym, 110tys na seryjnym wahaczu dolnym lewym. 105tys na seryjnych wahaczach górnych.

    Drugi włoski nabytek Punto II - 120tys na fabrycznych wahaczach, mechanicy mnie pytają czy przewijam licznik w przód. Fakt końcówki drążków kierowniczych co 2 lata do wymiany.

  7. #7
    Administrator weteran Romeo Avatar ozzy
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia Kombi
    Postów
    915

    Domyślnie

    Ludzie, one nie są z czystego aluminium, to są stopy, dzięki temu są lżejsze ale nadal wytrzymałe (a bella szybsza ). A zużyciu ulegają elementy gumowe, wahacz jest do wymiany cały jak jakiś baran nie wymienił gumowego elementu na czas, jak należy.
    Jest: Outlander II, 2.0MIVEC, CVT, 2WD, Lift
    Były: Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.

  8. #8
    cysio
    Gość

    Domyślnie Re: po zakupie

    Ad1. Jeżeli chodzi o wycie na wstecznym i ruszaniu to skrzynia biegów do sprawdzenia, a może nie ma oleju? Proponuje od tego zacząć albo nawet wymienić olej w skrzyni.

    Ad2. Bez komentarza, ale proponuje nastepnym razem Logana zamiast AR.

    Ad3. http://www.forum.alfaholicy.org/search.htm

    Ad4. Obawiam się, że ta AR jest w złych rękach.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie Re: po zakupie

    Cytat Napisał przemo_156
    2- zawieszenie - póki co nic nie stuka. Dużo się naczytałem na różnych forach na temat wahaczy, tujelek i innych jego elementów oraz na temat ich trwałości. Szczerze, dziwi mnie to trochę, ponieważ w obecnych czasach przy tak zaawansowanej technologii jak jest możliwe , że producent samochodów popełnia takie błędy w konstrukcji auta. Jeżeli zawieszenie jest za delikatne, to wogóle taki model samochodu nie powinnien być wprowadzany na rynek w danym kraju. Samochód jest do jeżdzenia, a nie do wpatrywania się w niego lub poruszana się z prędkością 30 kilometrów na godzinę w mieście (zupełnie przeczy to sportowemu i agresywnemu wizerunkowi marki). Dlaczego na rynku nie pojawiły się metalowe zamienniki dla aluminiowych wahaczy. To jest poprostu śmiechu warte.
    Jak dla mnie śmiechu warta jest Twoja wypowiedź. Byłeś może w jakimś innym kraju poza Polską? Wiesz jak powinny wyglądać drogi, na które to łożymy olbrzymie, wręcz niewyobrażalne sumy?
    Odpowiedz sobie na te pytania, a potem rozpocznij krytykę zawieszenia w 156, które w latach produkcji tego modelu było niedoścignione jeśli chodzi o prowadzenie samochodu przez producentów innych aut tej klasy.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  10. #10
    pitt24
    Gość

    Domyślnie Re: po zakupie

    4- słyszałem, że jednym ze sposobów sprawdzenia stanu silnika jest przyłożenie ręki do wlewu oleju gdy silnik jest na chodzie - jeżeli jest ok to olej nie powinnien chlapać, u mnie chlapie, i usłyszałem opinię, że świadczy to o zużyciu silnika - inny mechanik powiedział, że to zdura, czy ktoś miał jakieś doświadczenia z tego typu diagnozowaniem??
    To bzdura. Dobry wyczerpal temat. Mozna jeszcze wyjac bagnet - ta sama metoda. Zaproponuj mechanikowi,ktory daje takie rady, ze lepsza metoda jest umoczenie wacka w oleju. Jak zaswedzi, to silnik do remontu. [/quote]

    ...poplułem monitor.... buahahaha

Podobne wątki

  1. [159] Po zakupie Alfy
    Utworzone przez Mazi88 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 25-07-2014, 10:43
  2. po zakupie 2.0 JTS
    Utworzone przez CuoreSportivo w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 29-05-2012, 18:00
  3. [33] po zakupie
    Utworzone przez aqaz w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-04-2011, 00:25
  4. 2.5v6 po zakupie wymiana co ile za ile
    Utworzone przez samul w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-05-2010, 13:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory