Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Urwana śruba w zacisku Brembo

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Exclamation Urwana śruba w zacisku Brembo

    Cześć wszystkim. Potrzebuję pomocy, gdyż właśnie dziśiaj zabrałem sie za zawias w mojej 166 i od pierwszego dnia prac alfa strzela fochy... Gdy rozkręcałem zacisk hamulcowy by wyjąć klocki dwie śruby imbusowe (te na dole zacisku) postanowiły sobie pęknąć . Nie pomogło grzanie palnikiem, ani odrdzewiacz, więc przyłożyłem siły ile w rękach ale śruby szły tak ciężko i opornie, że w końcu pękły. Może ktoś miał podobny problem? Co zrobić, żeby jakoś wyciągnąć urwane śruby z zacisku?

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,612

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawidmk7 Zobacz post
    Gdy rozkręcałem zacisk hamulcowy by wyjąć klocki dwie śruby imbusowe (te na dole zacisku)
    Co Ty do wymiany klocków zacisk chciałeś rozpołowić??????
    Przecież wykręca się te dwie od tyłu mocujące zacisk do zwrotnicy a nie te imbusy z zacisku!!!
    Ale i tak już po ptakach
    Niestety łatwo nie będzie. Przychodzi mi do głowy kilka pomysłów.
    1. Kupić lub pożyczyć wykrętaki. Czyli wiercisz otwór i gwintujesz lewy gwint. Wtedy wykręcasz.
    2. Rozwiercać lub roztaczać precyzyjnie trzon na maszynie i wydłubać resztę.
    3. Kupić nowy zacisk...

  3. #3
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    stalowa srube z alu ciezko sie wykreca, najlepiej przewiercic(bedzie ciezko, sruba twarda 12,7) i wyciagnac resztki, a gwint poprawic lub naprawic wkrecając COLI,
    jak sobie z tym nie umiesz poradzic to wyslij do mnie, pomoge

    klocki z zacisku mozna zdemontowac od frontu, wybijajac dwa sworznie.

    tu masz filmik
    http://www.youtube.com/watch?v=iTluwZB5QYE

    pzd.
    Ostatnio edytowane przez george11 ; 27-04-2013 o 19:22

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,612

    Domyślnie

    Oczywiście. Zachodzę w głowę na kiego czorta dawid ruszał te śruby

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Co Ty do wymiany klocków zacisk chciałeś rozpołowić??????
    Przecież wykręca się te dwie od tyłu mocujące zacisk do zwrotnicy a nie te imbusy z zacisku!!!
    no niestety pierwszy raz miałem do czynienia z takim zaciskiem i wydało mi sie najprościej rozkręcić te imbusy. Jestem przyzwyczajony do tradycyjnych zwykłych zacisków może dlatego.
    Jak mówią za głupotę się płaci


    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    jak sobie z tym nie umiesz poradzic to wyslij do mnie, pomoge
    Narazie spróbuje swoich sił. A widze, że jesteś ze śląska to ewentualnie może mógłbym Ci go podrzucić jak sam nie dam rady?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Oczywiście. Zachodzę w głowę na kiego czorta dawid ruszał te śruby
    Raczkuję przy alfie dopiero Jak widać póki co z niezbyt dobrym skutkiem

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,612

    Domyślnie

    hehehe. O dziwo brembo są prostsze w obsłudze. Jak nie masz zdartych tarcz to nic w ogóle nie musisz odkręcać żeby zmienić klocki.
    No trudno, ale teraz już zapamiętasz

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    Już się nauczyłem, co prawda na błędach Teraz muszę jakoś to wyprostować. Dzięki za pomoc.

    Apropo tarczy czy jest ona przykręcana do piasty jakąś śrubą? U mnie jest tylko taki bolec a to co na tym bolcu jest za nic nie przypomina śruby. W każdym razie tarcza po dwóch uderzeniach młotkiem zeskoczyła bez dodatkowego odkręcania...

  8. #8
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawidmk7 Zobacz post
    Narazie spróbuje swoich sił. A widze, że jesteś ze śląska to ewentualnie może mógłbym Ci go podrzucić jak sam nie dam
    Jak nie dasz rady sam to smialo wal do dzordza - pomoze na bank i przy okazji skoro raczkujesz jak to nazwales to i sie wiele innego dowiesz.








  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,612

    Domyślnie

    Tarcza generalnie jest trzyMana przez koło i jego śruby. Po ich zdjęciu nie trzyma się niczego albo jedna małą szpileczką, która robi za naprowadzenie felgi stalowej.

  10. #10
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    jak by co to zapraszam, odezwi sie jak by co na PW


    pzd.

Podobne wątki

  1. 2.4 JDT 20V - gwizd, urwana śruba/szpilka
    Utworzone przez bratq w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-10-2015, 10:31
  2. [145] Urwana Śruba w zacisku samochodowym Przeód
    Utworzone przez boxerldz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-04-2014, 11:23
  3. [145] Urwana śruba - zacisk tył
    Utworzone przez Wit w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-11-2010, 21:23
  4. [164] Wymiana pasków - urwana śruba
    Utworzone przez wais w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-11-2009, 11:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory