Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 37 z 37

Temat: Brak mocy, kopcenie na czarno, drgawki silnika JTD

  1. #31
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    EGR ci głupieje. Stąd pewno te problemy z powietrzem i stabilizacją doładowania. Zaślep EGR i zrób logi. Zobaczymy co się zmieniło. Pewno będzie lepiej ... ale i błąd P0404.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta Avatar NikoBarteq
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Giulietta Sportiva Bianco Lunare
    Postów
    443

    Domyślnie

    Wybacz zapomniałem dodać że EGR całkowicie zaślepiony już z rok czasu

  3. #33
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jusci
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    159 SW JTDm 8V 2008 nero carbonio
    Postów
    221

    Domyślnie

    Coś udało się zdziałać w temacie? Mam podobne objawy i już nie mam pomysłów




  4. #34
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    alfa romeo 147
    Postów
    20

    Domyślnie

    Nie wiem na ile Wam to pomoże, ponieważ i tak nie obejdzie się bez rozebrania i obejrzenia, no ale może będziecie mieli chociaż pogląd na to gdzie szukać problemu. Otóż 2 sprawy, które u siebie robiłem i miały podobne objawy:

    1.
    Objawy: podczas przyśpieszania czuć trzęsienie autem, zaczyna kopcić(w zaawansowanym stadium kopci bardzo),
    zdarza się podczas zapalenia, że auto wpada w szalone wibracje, wydaje się jakby cały czas było na etapie "zapalania" i nie idzie go opanować inaczej niż wyłączyć i włączyć ponownie
    Przyczyna: starte krzywki na wałku rozrządu - nowy wałek i po sprawie

    2.
    Objawy: kopcenie podczas przyśpieszania, nieregularne doładowanie (jeśli dociśniemy w opór przy tych 2tys. obrotów to nie idzie gładko), a najlepiej sprawdzić wyjeżdżając na prostą po rozgrzaniu silnika i dociskając w opór na 4 biegu, wtedy będzie bardzo wyraźnie czuć, że moc lata jak sinusoida
    Przyczyna: turbina a konkretnie łożyska wyrobione i cała jej oś lata jak dzika i dodatkowo przepuszcza olej do komory spalania, co w zaawansowanym stadium kończy się tym, że turbina dosłownie pompuje olej do intercoolera, dalej olej się spala i nasz silnik zaczyna sam z siebie lecieć na maks obroty bez możliwości zatrzymania (albo uda nam się szybko zareagować i zgasić, jeśli to już nie działa to wrzucamy bieg, a jeśli to już nie działa to silnik tak długo będzie się rozpędzał, aż skończy się olej - o ile mamy fart - albo aż się rozbiegnie)

    Liczę na to, że cokolwiek Wam to podpowie.
    Pozdrawiam.

  5. #35
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    W przypadku "choroby wściekłych diesli" po prostu ściska się dolot powietrza. Silnik gaśnie od razu. Najgłupszymi pomysłami są pozostawienie do wypalenia oleju (na ogół wtryski z głowicą zaczną stanowić jednolitą masę) lub wrzucenie biegu ( widziałem osobiście zmielony wałek główny i koło dwumasowe z po grzechocącymi tłumikami)
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #36
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    alfa romeo 147
    Postów
    20

    Domyślnie

    Nie przeczytałeś chyba mojej wypowiedzi ze zrozumieniem, opisałem tylko jak problem z turbiną puszczającą olej może się skończyć, w żadnym wypadku nie zachęcałem do pozostawiania silnika aż skończy się olej, a co do wrzucania biegu to kiedy nie da rady opanować już silnika poprzez wyłączenie z kluczyka to jest to jedyne sensowne rozwiązanie. Pozdrawiam.

  7. #37
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał jogproof Zobacz post
    Nie przeczytałeś chyba mojej wypowiedzi ze zrozumieniem, opisałem tylko jak problem z turbiną puszczającą olej może się skończyć, w żadnym wypadku nie zachęcałem do pozostawiania silnika aż skończy się olej, a co do wrzucania biegu to kiedy nie da rady opanować już silnika poprzez wyłączenie z kluczyka to jest to jedyne sensowne rozwiązanie. Pozdrawiam.
    To jest bardzo głupie i prostackie rozwiązanie z prawdopodobieństwem powiększenia kosztów. Już pisałem jakie jest proste ostateczne rozwiązanie. Prościej, w starszych Alfach wystarczy podnieść ręką klapę gaszącą, a w nowszych po odcięciu zasilania klapa gasząca opada w pozycję zamkniętą. Po to ona jest. Nie tylko po to aby nie telepało przy gaszeniu.

    Cytat Napisał jogproof Zobacz post
    a jeśli to już nie działa to silnik tak długo będzie się rozpędzał, aż skończy się olej - o ile mamy fart
    Może to nie jest wprost zachęcanie ale wpatrywanie się jak wół w malowane wrota, gdy silnik się rozpada jest wmawianiem użytkownikom, że już nie mają wyjścia. Jak zapewne nie wiesz, to wmawianie jest synonimem nakłaniania, namawiania, zachęcania. Więc nie zarzucaj mi braku czytania ze zrozumieniem.
    Więc zanim się ponownie oburzysz, to czytaj teksty i chwilę je przemyśl. To pozwoli ci pominąć ewentualne niesnaski. Bo teść pisana, różnie jest interpretowany przez czytającego.

    I to by było na tyle togo offtopu. Jak będę wiedział jak koledze, autorowi postu pomóc, to wtedy się odezwę.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. brak mocy i kopci na czarno
    Utworzone przez tomyy w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-12-2012, 10:23
  2. kopcenie, falowanie i brak mocy
    Utworzone przez alfaNl w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-09-2012, 21:39
  3. Kopcenie na czarno, ubytek oleju, elektryka - 2.0 TS
    Utworzone przez grzesiu1302 w dziale 166
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 20-10-2011, 20:55
  4. Pęknięty wąż oraz kopcenie na czarno ...
    Utworzone przez prodigyboy w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-03-2011, 13:36
  5. Kopcenie na czarno i preparaty Xenum
    Utworzone przez giezet w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-02-2011, 18:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory